Gaveordning

”Mærkedage”:

  • Jubilæum (25 år, 40 år, 50 år)
  • Runde fødselsdage (50 år, 60 år, 65 år og 70 år)
  • Ph.d.-forsvar
  • Tiltrædelsesforelæsning
  • Sidste dag på Instituttet/afsked
  • Sidste dag på instituttet ved pension
  • Længerevarende sygdomsforløb

Jubilæum (Gælder for alle ansatte):

  • Gave fra Instituttet (max kr. 500)
  • Ansvarlig for indkøb: nærmeste kollega
  • Uformel reception inkl. drikkevarer (AAU regler: max kr. 135 pr. kuvert ). Invitation sendes ud i samarbejde med nærmeste sekretær eller kollega, som ligeledes er behjælpelig med at arrangere receptionen. Instituttet er vært ved en øl/vand samt en lille snack (ønsker hovedpersonen selv at medbringe drikkevarer eller andet spiseligt aftales dette med sekretæren/kollegaen). Invitationerne begrænses til det enkelte campus, hvor dagens hovedpersonen er tilknyttet.
  • Tale fra nærmeste leder
  • Skriv til AAU Inside, som udarbejdes af nærmeste leder og koordineres med kommunikationsansvarlig
  • Kort ”oplæg” fra dagens mand/kvinde (valgfrit)

Runde fødselsdage (50 år, 60 år, 65 år, 70 år):

  • Fødselsdage betragtes i udgangspunktet som private begivenheder (AAU regler) og involverer derfor ikke gave fra Instituttet
  • Skriv til avisen (navnenyt), som udarbejdes af nærmeste leder og koordineres med kommunikationsansvarlig (Gælder for alle ansatte). Ansvarlig: nærmeste leder

Ph.d.-forsvar:

  • Udgiften til gave eller blomst afholdes af den studerendes annuum konto (max kr. 400)
  • Reception afholdes i pågældende sektion og udgifterne afholdes af den studerendes annuum konto. Tjek praksis med den pågældende sektionssekretær.
  • Frokost til bedømmelsesudvalg i forbindelse med ph.d.-forsvar afholdes af den studerendes annuum konto
  • Trykning af ph.d afhandling afholdes af den studerendes annuum konto
  • Rejseomkostninger inkl. fortæring til bedømmelsesudvalget afholdes af Forskerskolen
  • Honorar afholdes af Forskerskolen
  • Hoteludgift til eksterne bedømmere afholdes af Forskerskolen

Tiltrædelsesforelæsninger:

  • Reception afholdes på Instituttet, nærmere bestemt det campus den pågældende er tilknyttet og udgiften afholdes af institutlederens strategiske pulje. Tjek praksis med den pågældende sektionssekretær.

Sidste dag på Instituttet/afsked:

Gældende for: Professorer, lektorer og personale med ledelsesansvar:

  • Uformel afskedsreception inkl. drikkevarer (AAU regler max kr. 135 pr. person inkl. moms)
  • Arrangementet aftales med nærmeste leder og invitation sendes ud i samarbejde med nærmeste kollega, som ligeledes er behjælpelig med at arrangere receptionen.
  • Tale fra nærmeste leder (valgfrit)
  • Kort ”oplæg” fra dagens mand/kvinde (valgfrit)

Gældende for personale tilknyttet sektionerne:

  • Sektionen er selv ansvarlig for at afholde en eventuel afsked samt hvad dertil hører.

Personale tilknyttet administrationen:

  • Administrationen er selv ansvarlig for at afholde en eventuel afsked samt hvad dertil hører

Sidste dag på instituttet ved pension

Gældende for alle instituttets ansatte.

  • Uformel afskedsreception inkl. drikkevarer (AAU regler max kr. 135 pr. person inkl. moms)
  • Arrangementet aftales med nærmeste leder og invitation sendes ud i samarbejde med nærmeste kollega, som ligeledes er behjælpelig med at arrangere receptionen. 
  • Tale fra nærmeste leder (valgfrit)
  • Kort ”oplæg” fra dagens mand/kvinde (valgfrit)
  • Gaveudgift: Max 500 kr. afholdes af instituttet.

Ved længerevarende sygdomsforløb:

Blomst fra Instituttet (max kr. 300). Ansvarlig: nærmeste leder