”Mærkedage”:
- Jubilæum (25 år, 40 år, 50 år)
- Runde fødselsdage (50 år, 60 år, 65 år og 70 år)
- Ph.d.-forsvar
- Tiltrædelsesforelæsning
- Sidste dag på Instituttet/afsked
- Sidste dag på instituttet ved pension
- Længerevarende sygdomsforløb
Jubilæum (Gælder for alle ansatte):
- Gave fra Instituttet (max kr. 500)
- Ansvarlig for indkøb: nærmeste kollega
- Uformel reception inkl. drikkevarer (AAU regler: max kr. 135 pr. kuvert ). Invitation sendes ud i samarbejde med nærmeste sekretær eller kollega, som ligeledes er behjælpelig med at arrangere receptionen. Instituttet er vært ved en øl/vand samt en lille snack (ønsker hovedpersonen selv at medbringe drikkevarer eller andet spiseligt aftales dette med sekretæren/kollegaen). Invitationerne begrænses til det enkelte campus, hvor dagens hovedpersonen er tilknyttet.
- Tale fra nærmeste leder
- Skriv til AAU Inside, som udarbejdes af nærmeste leder og koordineres med kommunikationsansvarlig
- Kort ”oplæg” fra dagens mand/kvinde (valgfrit)
Runde fødselsdage (50 år, 60 år, 65 år, 70 år):
- Fødselsdage betragtes i udgangspunktet som private begivenheder (AAU regler) og involverer derfor ikke gave fra Instituttet
- Skriv til avisen (navnenyt), som udarbejdes af nærmeste leder og koordineres med kommunikationsansvarlig (Gælder for alle ansatte). Ansvarlig: nærmeste leder
Ph.d.-forsvar:
- Udgiften til gave eller blomst afholdes af den studerendes annuum konto (max kr. 400)
- Reception afholdes i pågældende sektion og udgifterne afholdes af den studerendes annuum konto. Tjek praksis med den pågældende sektionssekretær.
- Frokost til bedømmelsesudvalg i forbindelse med ph.d.-forsvar afholdes af den studerendes annuum konto
- Trykning af ph.d afhandling afholdes af den studerendes annuum konto
- Rejseomkostninger inkl. fortæring til bedømmelsesudvalget afholdes af Forskerskolen
- Honorar afholdes af Forskerskolen
- Hoteludgift til eksterne bedømmere afholdes af Forskerskolen
Tiltrædelsesforelæsninger:
- Reception afholdes på Instituttet, nærmere bestemt det campus den pågældende er tilknyttet og udgiften afholdes af institutlederens strategiske pulje. Tjek praksis med den pågældende sektionssekretær.
Sidste dag på Instituttet/afsked:
Gældende for: Professorer, lektorer og personale med ledelsesansvar:
- Uformel afskedsreception inkl. drikkevarer (AAU regler max kr. 135 pr. person inkl. moms)
- Arrangementet aftales med nærmeste leder og invitation sendes ud i samarbejde med nærmeste kollega, som ligeledes er behjælpelig med at arrangere receptionen.
- Tale fra nærmeste leder (valgfrit)
- Kort ”oplæg” fra dagens mand/kvinde (valgfrit)
Gældende for personale tilknyttet sektionerne:
- Sektionen er selv ansvarlig for at afholde en eventuel afsked samt hvad dertil hører.
Personale tilknyttet administrationen:
- Administrationen er selv ansvarlig for at afholde en eventuel afsked samt hvad dertil hører
Sidste dag på instituttet ved pension
Gældende for alle instituttets ansatte.
- Uformel afskedsreception inkl. drikkevarer (AAU regler max kr. 135 pr. person inkl. moms)
- Arrangementet aftales med nærmeste leder og invitation sendes ud i samarbejde med nærmeste kollega, som ligeledes er behjælpelig med at arrangere receptionen.
- Tale fra nærmeste leder (valgfrit)
- Kort ”oplæg” fra dagens mand/kvinde (valgfrit)
- Gaveudgift: Max 500 kr. afholdes af instituttet.
Ved længerevarende sygdomsforløb:
Blomst fra Instituttet (max kr. 300). Ansvarlig: nærmeste leder